Видеозапис на 13 то заседание на ОбС Троян – 27 09 2012 г

Публикувано в ДРУГИ. Постоянна връзка.

47 Responses to Видеозапис на 13 то заседание на ОбС Троян – 27 09 2012 г

  1. Pingback: Троян | Видеозапис на 13 то заседание на ОбС Троян – 27 09 2012 г

  2. ИП каза:

    Тази сесия ще се запомни основно с две неща
    1. Какво на практика представлява днес ОбС Троян
    2. Последната точка от дневният ред на сесията
    За пореден път се видя, че троянският ОбС е нищо повече от едно комунистическо сборище, напълно неадекватно на подобните европейски институции. Бившият милиционер и висша комунистическа номенклатура Минко Акимов, който е и председател на този ОбС е наложил болшевишки стил на работа, потъпкване на инакомислието, извратена болшевишка дисциплина, а сам той нееднократно прибягва до ужасяваща злоупотреба с власт. Като пример давам няколко линка от работата на Европарламента и на сенатската камара на великобритания.
    http://www.youtube.com/watch?v=bypLwI5AQvY&feature=fvw
    http://www.youtube.com/watch?v=W3YjCudUpIk&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=0ER3R0Jg4do&feature=relmfu

    Ако изгледате началото на 13-тата сесия в ОбС Троян, а след това горните клипове – сами ще се убедите в правотата ми.
    Представяте ли си да кажа за някого в залата /примерно за Балев/, че има харизмата на „мокър парцал”, подобно на Найджъл Феридж към Ромпой? Представяте ли си да кажа примерно за Акимов, че е „мрънкащ идиот”, подобно на Дейвид Камерън към Ед Болс в английският парламент? Представяте ли си да демонстрирам подобно държание, както сенаторите в английският парламент. Едва ли. И аз не си го представям… все още.
    За подобно нещо бившият милиционер и днешен председател на ОбС Троян със сигурност ще ме разстреля или поне арестува и задържи за 72 часа като особено опасен престъпник!!!
    А представяте ли си Бузек или спикера в английският сенат да изгонят Н.Феридж, Д.Камерън или Денис Скинър примерно? Няма начин. Там комунизЪма на М.Акимов не вирее.
    Днес от болшевишкият общински съвет Троян ме гонят само защото казвам ФАКТИ от биографията на бившият милиционер и комунистическа номенклатура Акимов. Днес в ОбС Троян гонят за мнение, относно управлението на бившият милиционер като Кмет.
    Фактите, историческите справки и мнението и оценката на опозицията за пагубното управление на Троян са НАКАЗУЕМИ в Троян! Не се преследват от Закона, но се преследват от председателя на ОбС Троян М.Акимов.
    ФАКТ!!!
    *

    Ако изгледате „дебатите” по последната точка на тази сесия /питането на др.М.Станчев, заради когото бившият милиционер стана председател на ОбС Троян/ – ще видите и чуете нещо много интересно. Ще видите и чуете САМОПРИЗНАНИЯТА на Акимов, Енкин и много други, които в прав текст си признават как са се „осрали” тотално с паметникът на И.Хаджийски и с поругаването и бутането на съществуващият паметник между двете музейни сгради.
    Но, никакви наченки за вина. Пак са невинни!
    „Не знаехме”, „сбъркахме”, грешна ни беше политиката и преди и по-преди и сега”, реват и нариват същите тези, които сътвориха тази поредна простащина и гавра с името и паметта на Хаджийски, с имената и паметта на едни достойни троянци, дали живота си в Испания срещу фашизма.
    Да, ама не! Знаеха, каза им се какво да не правят и какво да правят, беше им зададена ясна политика и европейско решение на въпросът – 3 години водех битки с тези и с тези около тях да ги ограмотявам и да им наливам нещо в главите.
    Въпрос: Кой днес ще понесе отговорност за изхарчените десетки и стотици хиляди левове за тази дивотия която сътвориха? Кой? Платихме над 80 000 лева за един паметник, който сега събира прахоляка в някое мазе, защото не можел да се сложи върху масовият гроб с костите на 16 погребани човека там. Платихме още десетки хиляди левове за бутането на съществуващия паметник. Още колко десетки хиляди левове ще дадем за „оформянето” на масовия гроб под бутнатия паметник и да се търси местои за направения и платен вече паметник на Хаджийски? Колко?
    Ало, идиотите, колко пъти ви го казвах това? Кой сега е „лудият и ненормалният”? Защо бутнахте съществуващият паметник? А го бутнахте само заради паметника на Хаджийски, нали така постоянно и навсякъде твърдяхте. Бутнахте го, за да ревете сега, че паметникът на Хаджийски не можел да е там. Не може, естествено – сто пъти ви го казах!!!
    Ало, талибаните, кой сега ще плати моралната цена по унищожаването на един исторически паметник, нарушаването на Женевската конвенция, нарушаването на българското законодателство с това криминално разрушаване на паметника-костница и гаврата с името и паметта на Хаджийски?
    Ало, икономическите роби, на които постоянно съм ви в устата – мирише ли? Мирише ли това поредно осиране на вашите любими ръководители, заради които ме ругаехте и по този и по много други въпроси и които ваши любимци с вашите пари сътвориха поредното “Money for nothing”?
    *
    Много често разни „пратеници” ме питат – „кажи ти какво направи?” и заключават – „само говориш!” Е, това направих. Опитах се да спра това поредно безумие и да ви икономисам стотици хиляди левове, унижения и гавра с видни ваши съграждани от историята на Троян. Признавам си – не успях. Но, поне опитах!
    Сега е ред аз да попитам – а вие какво направихте през тези години, когато ви предупреждавах, че злоупотребяват с вашите пари, че ги пилеят с лека ръка и не им пука за вашето мнение? Месеци наред вече, на центъра на Троян има едно необозначено партизанско гробище, като остатък от разрушения паметник-костница – на някой пука ли му изобщо?
    ФАКТИТЕ са на лице!

  3. любопитен каза:

    Знам, че не е по темата, но ще ми е интересен коментарът на г-н ИП по: http://ivo.bg/2012/10/07/%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BA%D0%B0-%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%B8-%D0%B8-%D0%B1%D1%81%D0%BF-%D0%BD%D0%B0%D0%B4%D1%86%D0%B0%D0%BA%D0%B0/

  4. ИП каза:

    С най-голямо удоволствие, г-н Любопитен. Не знам само защо си криете името, срамувате ли се от него?
    И така. Негово право е на г-н Инджев да коментира каквото и както намери за добре. Лошото е, че се опитва по най-нескопосан начин да манипулира и да прави внушения от компилация на полуистини и откровени лъжи. Разбира се, г-н Инджев сериозно мълчи по въпросът, какво правеше само преди 2-3 седмици лидерът на СДС г-н Мартин Димитров в Москва и то точно по време на скандала около АЕЦ Белене.
    *
    ПП Атака съществува и е в българският парламент от 7 години. За целият този период – това е първа визита и първа официална среща на Сидеров с кой да е руски политик, независимо дали в България или в Русия. В програмата на Атака изрично е написано /и то от много години/, че националните интереси на България нямат еднозначна посока и там където имаме национален интерес, независимо за коя държава се отнася – ние сме длъжни да използваме дипломацията и икономическото сътрудничество в името на този интерес.
    Това не е тайна и г-н Инджев няма нужда да се прави на Колумб.
    Разбираеми са хора като г-н Инджев. Преди 10-ти ноември, подобните нему се зъбеха на САЩ и Европа в угода на СССР. Днес същите тези смешни човечета се зъбят на Русия пак в нечий интерес. И в двата случая България губеше и продължава да губи.
    *
    Самото посещение е свързано с провеждането на световна парламентарна олимпиада, а колкото до рожденния ден на Путин – Атака нито е канена на този рожден ден, още по-малко носи вина за това съвпадение с парламентарната олимпиада.
    Както и да е. Комунистическата секретарка др.Цецка забрани представители на българския парламент да участват в това световно събитие. Отказа да финансира от бюджета на НС тази официална визита. Нищо, че Сидеров и ПГ на Атака представят там не себе си, а българският парламент на парламентарната ни Република България. В крайна сметка ПП Атака замина за Москва на собствени разноски за да представя България. Г-н Инджев има правото да не харесва това. Ние пък не харесваме днешната политика на България към Русия и искаме тя да бъде такава, каквато е на Австрия, Италия, Франция, Германия, Финландия и много други европейски държави към Русия. Може ли?
    В същото време комунистката др.Цецка финансира 10-дневната визита на Яне Янев в САЩ, където той никого не представлява освен себе си. Защо обаче г-н Инджев отново мълчи по този въпрос?
    *
    Кратка историческа справка. Преди 20-на години, Германия даде десетки милиарда за да влезе на руския пазар. България даде десетки милиарда да излезе от руския пазар. Резултатите са на лице днес, включително най-високата цена на руския газ за България. Факт!!!
    В стратегически план, преди 20-на години енергийната политика на България беше да се утвърди като енергиен център на Балканите. Днес се води най-унищожителната политика на българската енергетика, а само след 10-15 години България ще е енергийно зависима и ще внася ток от Турция. Турция, която в момента строи руски реактори като на АЕЦ Белене и ще продължава да строи още други нови и такива. Г-н Инджев срамежливо мълчи и по този въпрос.
    *
    Още много неща мога да ви напиша, но не съм сигурен дали проявявате здрав интерес или търсите сензация от „сензацията“ на г-н Инджев.
    Ако греша – моля, опровергайте ме и да продължим да коментираме.
    Ако случайно имате ваше собствено мнение, по-добре го споделете, защото е по-добре да коментираме собствените си възгледи и мнения, отколкото кой какво казал или написал някъде.
    Лек ден!

  5. любопитен каза:

    Благодаря!
    Не, не търся сензация. Просто от „моята камбанария“ се виждат Къпинчо и Турлата. За по-далечно виждане ползвам медиите, каквито, уви, няма не само в Троян, а в цялата страна. Това е и причината да търся мненията на евентуално по-осведомени, а като събера достатъчно информация и мнения, тогава да се опитам да изградя собствено такова.
    За енергийната ни политика: Без да съм компетентен, не виждам кога и на кого ще продаваме ток. Все едно да продаваме пясък на арабите. За атомната енергетика съм твърдо против. Чернобил ми дойде в повече (вече 4-та година обикалям онкоболници), а за Фукушима не ми се и помисля!
    И не на последно място да цитирам дядо си, който, роден 1905г., почина на почти 90 години: От там (Русия) нищо хубаво не е дошло – само глад, студ и болести.
    ДА, всички гледат да ни използват, като малка държава. Ама едните ги видяхме след толкова години, до къде ни докараха не само нас, а и всички старни от източния блок.
    Лек ден и на Вас!

  6. ИП каза:

    Здравейте отново, г-н любопитен. Първо, най-важното – искрено съжалявам, че ви се налага да обикаляте онкоболници. Пожелавам ви всичко да завърши добре.
    Относно износа на ток – дори днес продължаваме да продаваме ток на Гърция и други държави. Когато Кунева измами българите като обвърза членството на България в ЕС със затварянето на 1-4 ти блокове на АЕЦ, спряхме или драстично намалихме износа на ел.енергия за съседни и близки държави на запад от България. Това веднага беше компенсирано от едни „други“ доставчици, но на тройна и четворна цена. Доставчици, които както се твърди неофициално, са раздавали добри пари за затварянето на блоковете на АЕЦ Козлодуй. Забележете, нещо повече – Кунева, министърът не енергетиката на БГ по това време и още двама висши политици получиха „Орден на почетния легион“ на Франция. Сещате ли се за какви „заслуги“?
    Разбирам ви и е нормално да сте против ядрената енергетика. В Япония също има такива настроения, но, отново забележете -само преди месец японското правителство взе решение за строителство на нова ядрена централа. Поне за момента, в светът няма по-ефективна и ефтина енергия и изобщо – алтернатива на ядрената енергия. Поне за сега. В България тази енергия е около 4 ст./квч, докато от ТЕЦ Марица – 3-4 пъти по-висока, а от ВЕИ – над 60-70 ст./квч.
    От къде какво е дошло за България в исторически план – доста може да се поспори. А кой бомбандира София? А кой няколко пъти разцепваше България и откъсваше територии от нея и т.н.?
    По-важно е нещо друго – защо винаги се разглеждат дни двустранни отношения като заявка за васална позиция и „безпределна вярност“? Да, може би защото много български правителства са го правили, робувайки на някакви догми и тъпи клишета. Ако робуваха на национализма и интересите на България, а не на чужди интереси – едва ли щеше да е така. Как си го представяте Калоян, Крум, Тервел, Иван-Асен и много други български царе да робуват на нечии чужди интереси? Е, то затова „малка“ България тогава е била третата най-мощна империя в Европа заедно с римската и византийската. За това сме направили тогава и първата етнонационална държава в Европа.
    Няма кой да мисли за нас и да ни гледа доброто, ако ние сами не го правим.
    Що за дивотия е, да влошаваме отношенията си с дадена държава в името на интересите и политиката на трета държава? От къде на къде. Българският национален интерес не трябва ли да е водещ и преди всичко останало? Ето ви най-драстичният пример – като се зъбехме на Русия 20 години в полза и интерес на западноевропейските държави, защо днес те са на руския пазар, а нас ни няма там? Защо руският газ е драстично по-евтин за тях, отколкото за нас? Е, за чий се зъбихме и какво спечелихме? Същото важи и в обратната посока преди 89-та. Тогава пак се зъбихме и… се озъбихме пред празните магазини в края на 80-те. Дори днешния председател на ОбС Троян и предишен кмет г-н М.Акимов, тогава се канеше да трепе мръсните империалисти в Европа и света в защита на социалистическите завоевания. Днес е първи антикомунист, евроинтегратор и бута антифашистки паметник. Троянци обаче много си го харесват и си го избират. Да им е честит!
    Национализмът е имунната система на една държава. Много е опасен и неприятен за интернационалистите и глобалистите, чийто интереси са да те подчинят, направят васал и кукла на конци.
    Лек ден!

  7. alexn каза:

    За ядрената енергетика има много за и против.
    Във Франция например 80% от електроенергията е от атомни електроцентрали – а Франция е доста развита икономика.
    В Европейския съюз беше около 34%.
    Австрия и Ирландия са без атомни мощности.
    Физиката е фундамент на всички природни науки, а за нея енергията е равна на работата. Ако икономиката иска да се съобрази с това положение, нека да не забравя, че има ли енергия, ще има работа – производство и изобщо икономика. Затова бъдещето на всяка страна преди всичко зависи от перспективите на нейната енергетика.
    Не съм убеден, че електроцентралите на въглища – отделящи серни окисиди, въглероден диоксид и т.н. са много по безопастни… те работят бавно, трупайки тези замърсявания – година след година без да мислим за тях. При АЕЦ, ако стане нещо всички пишат, при централите на твърдо гориво – тъй като тровенето става бавно никой нищо не казва.
    При АЕЦ – има ядрени отпадъци,които се радиоактивни с години.
    При въглищата – има въглеродни оскиди отделяни директно в атмосферата, влияещи на климата. Тази година беше суха нали? Предната зима беше адски студена нали?
    Аз съм за АЕЦ. Ако работим внимателно, ползите ще са по големи от минусите.
    А дали реактора ще е руски,американски все тая. Търси се изгодната оферта.
    А относно раковите заболявания /нека всички сме здрави/ дали са от АЕЦ, от торовете в селското стопанство, от изгорелите газове на автомобилите, от стреса, от скъпия ток който плащаме, кой ще ми каже???

  8. любопитен каза:

    Благодаря!
    Съжалявам, че отново ще използвам препратка, но това ми е начинът за събиране на информация.
    http://ivo.bg/2012/04/21/%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BD%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%B8-%D0%B8-%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D1%83%D0%BD/

  9. alexn каза:

    Индустриалното замърсяване на въздуха е струвало на Европа между
    102 и 169 млрд. евро за 2009 г.,
    изчислява Европейската агенция по околна среда (EEA) в доклад.
    Докладът съдържа списък на индустриалните предприятия, отговорни за най-голяма част от замърсяването на въздуха на територията на ЕС през 2009 г. На второ място в този списък е ТЕЦ „Марица-изток 2“, който е бил най-мръсният представител на българската индустрия. Щетите, нанесени от централата, възлизат на милиарди евро. В зависимост от използваната методология размерът им е между 1.4 и 3.3 млрд.
    Щетите от аварията в японската атомна централа „Фукушима-1“ възлизат на
    5,691 трилиона йени (около 74 милиарда долара)
    – такава е оценката, представена днес на съвещание на Японската комисия по атомна енергия. Като това са и бъщи щети…не само щетивъзникнали във времето.
    Вижда се че замърсяването на атмосфертата от автомобили, фабрики, каменни кариери и т.н носи по големи щети от АЕЦ. Всяко нещо без разум е опасно… така излиза…

  10. любопитен каза:

    Добре, Алекс, а ток от газ? Дали е толкова вреден?

  11. alexn каза:

    Главните замърсители на въздуха се оказват ТЕЦ и емисиите от автомобилите.
    Азотните оксиди са сред най-големите замърсители на въздуха. Те, заедно със серните оксиди са емитирани в големи количества от електроцентралите. Затова и към енергогенериращите съоръжения са поставени строги екологични изисквания.
    Трябва да се има предвид обаче, че различните съоръжения генерират различно количество емисии. Замърсяването зависи от използваното гориво (природен газ, въглища, нефт), от прилаганите технологии и от ефективността на централата. Кафевите и антрацитните въглища и петролните продукти имат ефективност между 36 и 40%, газът – около 38-40%, показват данни на Европейската комисия.
    Ефективността е почти еднаква, като виждаш и при едните и при другите.
    Пробелмът на АЕЦ е , е като гръмне става страшно, но ако не гръмне е добре. Има проблем с ядрените отпадъци, как да се съхраняват… При другите електроцентрали замърсяването става бавно и напоително с години…и причинява поражения върху здравето, преждевременна смъртност, щети върху земеделието и околната среда.
    ПРОГРЕС индустриален, икономически… какво да се прави… не може без ток…

  12. ИП каза:

    Една информация за цените на е.енергия при различни производители и способи /това е преди увеличението/
    *
    Цени на електрическа енергия
    утвърдени от ДКЕВР
    I. Цени на електрическата енергия при продажба от производители
    1. Цени при продажба на електрическа енергия от производители на обществения доставчик
    Производители на електрическа енергия Цена за енергия (лв./МВтч) Цена за разполагаема мощност (лв./МВтч)
    1. „АЕЦ Козлодуй“ ЕАД 12.68 28.06
    2. ТЕЦ „Бобов дол“ ЕАД 55.26 9.89
    3. ТЕЦ „Марица 3“ АД 58.33 11.63
    4. „Топлофикация Русе“ ЕАД (блок 4) – 8.35
    5. ТЕЦ „Варна“ ЕАД 54.43 8.72
    6. ТЕЦ „Марица-Изток 2“ ЕАД 35.22 по договор
    Забележка: В цените не е включен данък върху добавената стойност
    2. Цена, по която водноелектрическите централи с инсталирана мощност под 10 MВт, с изключение на водноелектрическите централи, отговарящи на условията по решение № Ц-008/20.05.2003 г., продават електрическа енергия на обществения доставчик и/или обществените снабдители – 85.19 лв./МВтч.
    Забележка: В цената не е включен данък върху добавената стойност.
    3. Цена на електрическа енергия, произведена от ВЕЦ
    а) с горен изравнител, който позволява непрекъсната работа на централата с номинална мощност повече от 2 часа в денонощието,
    б) с горен изравнител, който позволява непрекъсната работа на централата с номинална мощност повече от 2 часа в денонощието и с долен изравнител на тези ВЕЦ, които работят по зададен от министъра на околната среда и водите месечен график за ползване на водите на комплексните и значими язовири,
    80.00 лв./МВтч.
    Количеството произведена електрическа енергия през нощната тарифна зона, надвишаващо съгласуваното количество с диспечера на енергийната система, не се заплаща.
    Забележка: В цената не е включен данък върху добавената стойност.
    4. Цена на електрическа енергия, произведена от вятърни електрически централи с мощност
    до 10 МВт –120 лв./МВтч.
    Забележка: В цената не е включен данък върху добавената стойност.
    5. Цена на електрическа енергия, произведена от вятърни електрически централи с нови съоръжения, произведени след 01.01.2006 г.:
    а. за ветрови генератори с пълни ефективни годишни часове на работа до 2250часа, вкл. – 175 лв./МВтч.
    б. За ветрови генератори с пълни ефективни годишни часове на работа над 2250 часа – 156 лв./МВтч.
    Забележка: В цените не е включен данък върху добавената стойност.
    7. Цена на електрическата енергия, произведена от фотоволтаични централи:
    а) с инсталирана мощност до 5кВт – 782 лв./МВтч.
    б) с инсталирана мощност над 5кВт – 718 лв./МВтч.
    Забележка: В цената не е включен данък върху добавената стойност.
    8.Цена на електрическата енергия произведена от централи, работещи на биомаса:
    а) с инсталирана мощност до 5МВт, работещи на биомаса (отпадна дървесина от горското стопанство, горскостопанските работи и др. и/или стърготини от дървопреработване, мебелна промишленост и др.) – 215 лв./МВтч.
    б) с инсталирана мощност до 5МВт, работещи на биомаса (твърди селскостопански отпадъци от земеделски култури) – 162 лв./МВтч.
    в) с инсталирана мощност до 5МВт, работещи на биомаса (енергийни култури – магарешки бодил, обикновена тръстика, сорго, мискантус и др.) – 184 лв./МВтч.
    Забележка: В цената не е включен данък върху добавената стойност.

  13. ИП каза:

    Ето ви още една информация как се дерат български кожи от т.нар. ВЕИ
    Цената на ток от наземни фотоволтаични електроцентрали с мощност 1MWp към април 2012г е в:
    БЪЛГАРИЯ – 485 лв/МВтч
    Франция – 217 лв/МВтч
    Германия – 264 лв/МВтч, при по-малко слънце и по висока цена на земя и труд
    Испания – дотацията е 0.0 лв в момента
    Италия – 290 лв/Мвтч, от 1.7.2012 ще е 248 лв/МВтч
    Англия – 204 лв/МВтч

  14. любопитен каза:

    СЪгласен съм, че за момента АЕЦ дава най-евтин ток, но дали си заслужава риска? Както се вижда от посочения от мен линк, все повече икономики залагат на ВЕИ и на газ. Дали е приемливо?
    А някъде четох, че сме единствената европейска страна с излаз на море, която няма LNG терминал.

  15. ИП каза:

    Една информация за шистовия газ /нямам линк и ще ви я копирам от моя архив/. Ще я пусна на части, че е доста обемиста
    *
    Лунен пейзаж, отровени води и земетресения остават след добива на шистов газ

    На 9 ноември 2010 г. медиите информираха, че министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков се оплаква от натиска на американския посланик Джеймс Уорлик, който урежда концесия за шистов газ за корпорацията „Шеврон“. „Опитите на посланик Уорлик да се меси в газовия ни сектор и по-конкретно да сътрудничи на фирма от САЩ за инвестиции в добива на шистов газ у нас, не се харесаха на икономическия министър Трайков“, писа в. „Труд“ от същата дата.
    „Моят приятел посланикът Уорлик вече 6 месеца не може да разбере какво се случва с шистовия газ и защо трябва да се спазват българските закони и българският национален интерес. Защо, когато се дава право за проучване и добив, за това се прави конкурс“, заявил Трайков по време на лекция в УНСС.
    На 15 юни 2011 г. научихме, че кабинетът „Борисов“ е дал на „Шеврон“ право да дупчи за добив на шистов газ житницата на България – Добруджанския край и по-конкретно района на Нови Пазар. Още 2 други концесии за проучване за шистов газ в България очакват оферти до края на юни 2011 г., съобщиха от МС.
    „Началната цена, която правителството поиска за предоставяне на концесията за проучване край Нови Пазар, беше само 200 хиляди евро“, каза Трайков, като не скри задоволството си, че „Шеврон“ се съгласила да плато 30 милиона евро, които отиват директно в държавния бюджет, изпреварвайки втория в надпреварата – BNK Petroleum“.
    Кога се е състояла самата „надпревара“ и между кои компании той не поясни. Все пак едно бързо търсене в Гугъл показва, че BNK Petrolium, чиято централа се намира в Камарило, Калифорния, не е никакъв конкурент на „Шеврон“ – двете компании работят заедно на много находища, например в Полша BNK се е явила за камуфлаж, за да излъже общественото мнение в България. Кога се е състояла тази тъмна конкурсна процедура, не знаем – Националният концесионен регистър ни отговаря с „Няма данни“.
    Министър-председателят Борисов трябва да обясни защо е поискал „само“ 200 хиляди евро, след като постоянно хленчи, че българската хазна е празна. Този гаф, според неговия икономически министър, трябва да се компенсира от факта, че „Шеврон“ е наляла 30 милиона евро в държавния бюджет. Което, както и да се превзема Трайчо, си е вид официален подкуп, даден на кабинета, за да позволи на тази корпорация да унищожи земеделието в житницата на България. То струва милиарди пъти повече от подкупа на „Шеврон“, то не се продава, безценно е!
    Освен това откъде Трайчо знае дали, ако наистина имаше честен международен конкурс, обявен в Държавен вестник и в Официалния вестник на ЕС, други корпорации, например „ЕксонМобъл“ нямаше да платят 40, 50 или 100 милиона евро на държавния бюджет за същото право?
    Как да разберем дали и тези 30 милиона не са Трайчов блъф? Как да проверим каква сума и кога е постъпила в държавния бюджет? Няма начин
    Следващ въпрос – как да разберем каква част от въпросната сума е влязла в банковите сметки на онези, които се поддадоха така сладострастно на американския рекет? Защото, като гледаме, наш Трайчо вече се изживява като аристократ по голф-игрищата. Новините от онзи ден казват, че е започнал да тренира спорта на милионерите.
    Но най-смешното е, че според изявленията на икономическия министър „Шеврон“ щяла да плати всички проучвания за своя сметка и на свой „риск“, включително и оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС). Тоест „Шеврон“ ще си поръча изгодна за нея ОВОС или най-малкото ще диктува на някой „консултант“ какво да запише в нея. В България все е имало нагли далавери и злоупотреби с власт, но антибългарският гешефт „Шеврон“ удари всички предишни в земята! В сравнение с него сделките на Костов, Станишев, Доган, Кобургът са срамежливи момченца!
    Възниква въпросът: Какво се промени между 9 ноември 2010 г. и 15 юни 2011 г., та позицията на Трайчо Трайков, ерго – Борисов, се обърна на 180 градуса? Не можем да бъдем изчерпателни, зашото малка част от гешефтите по високите етажи на властта стигат до медиите, но един поне е ясен. Малко след твърдия отказ на Трайков да се поддаде на натиска на Уорлик, срещу българския премиер бе подета компроматна война под формата на уж истекли дипломатически грами в „Уикилийкс“. И Борисов изведнъж започна да дава всичко, което Уорлик си поиска – закриване на АЕЦ „Белене“, изхвърляне на руското гориво за АЕЦ „Козлодуй“ и наместването на дискредитираната „Уестингхаус“ като доставчик и, разбира се, концесията за шистовия газ. Без да отчита националния интерес. Сякаш тези 111 хиляди квадратни километри не са родината ни, а нивата на полумитичния му дядо!
    Истината – отдавна известна на целия свят – е, че добивът на нефт и газ от шистови земни пластове е разрушителна, примитивна технология, която превръща повърхността на земята в лунен пейзаж. Там земеделие не може да има. Но не само земеделие, а какъвто и да било животински или растителен живот, защото водата е отровена. Причината е в технологията.
    /следва/

  16. ИП каза:

    Шистите представляват скали, които се разпадат на тънки плочи и пластинки. Шистозността най-често се обуславя от паралелното подреждане на люспести, плочести и иглести минерали (слюди, хлорити, амфиболи и др.) вследствие на прекристализация. Понеже в тях залежите на газ и нефт не са под налягане и не са концентрирани в един резервоар, а са разпръснати в скалната порода, тя трябва да бъде разбита с взривове, а след това газът да бъде изтласкан на повърхността чрез инжектирането на вода под високо налягане, примесена с пясък и един списък химически отрови – т.нар. хидравличен удар. Така на дълбочина 2-3 и повече километра под земната повърхност се произвеждат експлозии, за да се напука земната кора и в получения кладенец да се събере тази „попара“, която се източва и от нея се извлича горивото. Структурата на земята, която Природата е създавала в продължение на милиони години, бива разрушена за дни и часове по най-примитивния, маймунски начин – чрез взривяване. Твърденията на корпоративните гешефтари, че за околната средя няма никаква опасност, са прозрачна лъжа – след като стигнат до богатия на газ шистов пласт, дълбачките започват да разбиват в хоризонтално направление, по дължината на шистата и вкарват хиляди тонове отровна смес, при което във вертикална посока се получава мрежа от пукнатини, стигащи до самата повърхност на земята, през които вкараните отрови достигат до почвения слой. Методът се нарича хидравлично фрактиране (или шистиране), т.е. разделяне на фракции. (Виж схемата).
    Катастрофалните последици за живота на земята в района на добива бяха известни много преди Джеймс Б. Уорлик- джуниър да пристигне в България на първото в живота си назначение като посланик на САЩ.
    В родината му, където тази технология е внедрена в необитаеми или слабо населени селски региони, резултатът е пълна екологична катастрофа. Там от години се води огромна кампания за спиране на производството, начело на която стоят световно известни интелектуалци, звезди от ранга на Робърт Редфорд и много политици.
    /следва/

  17. ИП каза:

    … има някакъв проблем и не мога да кача останалата част…
    може би по-късно

  18. любопитен каза:

    Аз също 🙁 Администраторът спи 🙁

  19. admin каза:

    Не спи, ами бачка! 🙂 В какво се изявява проблемацията?

  20. ИП каза:

    В първия, новогодишен ден на 2009 г. един кладенец в двора на семейство фермери в село Димок, Пенсилвания… експлодира!
    Разследването показва, че „компанията „Кабът ойл“, която добива шистов газ в района, е допуснала лесно запалителни газове и течности да проникнат във водоносния слой“. Сондажите бяха прекратени и компанията изхвърлена от района. (Виж Michael Rubinkam. „Pa. regulators shut down Cabot drilling“, pressconnects.com, 15 april 2010). Оказва се, че още 14 домашни кладенеца са пълни с метан, газ, арсеник, етаноли и всякакви други мръсотии. Оказва се също, че случилите се напоследък „леки сеизмични събития“, тоест земетресения, са резултат от дълбаенето на шистите, разположени на 4 км под повърхността на земята. „Има участъци, в които земната повърхност е пропаднала“, твърди разследването.
    Днес районът нa Димок е обезлюден. Въпросната корпорация доставя чиста вода с цистерни и пластмасови бутилки на малкото останали жители на региона.
    Голяма част от тоновете отровна смес, която по хидравличен път разбива земните пластове, остава в тях. Kакво става обаче с изтеглената на повърхността? За нея се дълбаят други, „отходни кладенци“ с голяма дълбочина и тя се оставя в тях. Последиците са описани във в. „Уолстрийт джърнъл“ от 13 август 2009 г. „Серията леки земетресения в областта Далас-форт Уърт, северен Тексас, където никога не е имало сеизмична дейност, може да се дължат на изкопаването на отходните кладенци за сместта при добива на шистов газ“, заяви регулаторът на щата. В тази област се намира Барнетовата шиста – голямо езеро от природен газ, за добива на което в последните години бяха пробити хиляди кладенци“. (Виж Ben Casselman. „Wastewater Disposal Well May Have Caused Texas Earthquakes“, Wallstreet Journal, 13 August, 2009 )
    Под натиска на американското общество Департаментът по околната среда на щата Ню Йорк издаде списък с 31 химически съединения, които заедно с пясъка и водата се инжектират в земните пластове. Той е публикуван на много места, включително и в статията за хидравличното шистиране в Уикипедия и включва:
    1,2,4-триметилбензин C9H12 (използва се също и като сцинтилатор, стерилизатор, както и в производството на полимери и багрила) 2,2-дибромо-3-нитрилопропионамид (съкр. DBNPA) – това е биоцид, който изтребва микроорганизми и насекоми 1,4 Диоксен Арсен 1,2 Бензисотиазолин-2-1/1,2-ензисотиазолин-3-1 Акриламид, ацетон, оцетен анхидрид, оцента киселина, етилов хексанол, бутокси-етанол, 2-бромо-2 -нитро-1.3 пропанедиол, и т.н.

    Шистовият рекет на Уорлик прев ръща страната ни в “Газленд”
    И точно когато на 21 януари 2010 г. филмът „Газленд“ на Джош Фокс за пораженията от добива на шистов газ получи специалната награда на журито на фестивала в Сънданс, в България пристигна палавият Уорлик.
    Буквално седмици след това публичното пространство бе залято с рекламни статии за добива на шистов газ. На 7 април 2010 г. в България пристигна Ричард Морнингстар – специален пратеник на САЩ за шистовите залежи и заяви, без да пита ни скепсрти, ни политици: „България има потенциал да добива природен газ от шисти.“
    Радостни възгласи нададоха проамериканските издания в България, които съвсем простосърдечно си признаха, че американската кампания за извличане на газ от шистови пластове в Европа има за цел да изхвърли Газпром от пазара на ЕС и на негово място да се настанят няколко американски корпорации. И най-вече „Шеврон“, за която Уорлик очевидно работи като частен лобист, докато между другото изпълнява и дипломатически функции. Тоест, още от самото начало беше заявено, че целта на кампанията, подета от Уорлик, е политическа. Целта е да бъдат скъсани връзките на България с Русия – не само заради заграбването на нашия пазар и залежи от американците. А и защото след като руско-българските отношения бъдат трайно влошени, България остава без своя исторически съюзник и защитник, например в Съвета за сигурност на ООН. Перверзията е, че ние българите сами ще си платим за това с унищожението на земеделието си, а след това и с изчезването си от политическата карта на света.
    /следва/

  21. ИП каза:

    Къде е българският Джош Фокс?
    Питам кабинета „Борисов“ с какво проектът на „Шеврон“ е по-екологичен от нефтопровода Бургас-Александруполис, за който България пак щеше да получава по 30 милиона такса, само че не еднократно, а всяка година.
    И къде ще отидат добруджанци, след като „Шеврон“ превърне техните плодородни земи в лунния пейзаж, който покрива района на Димок, Пенсилвания и Северен Тексас?
    По времето, когато фермерите от Димок, Пенсилвания, гледат изумени как кладенците им се взривяват в пламъци, в имението на кинодокументалиста Джош Фокс се получава писмо. Друга петролна компания му предлага $100 хиляди наем, за да сондира бащиния му имот в търсене на шистови залежи. Изумен от огромната цена, която корпорацията е готова да плаща само за да провери, Фокс хваща камерата и тръгва по следите на метода „хидравлично фрактиране“. Резултатът е изумителният филм „Газленд“, който показва как хората в Пенсилвания, живеещи около такива находища, вече не могат да ползват водата от чешмите, защото… тя гори. Пускаш крана и като поднесеш запалка към струята, тя пламва. Масово се ширят нелечими, хронични болести, включително всякакви разновидности на рака. Хората се изселват. В някога цветущия земеделски район остават само сондите на петролните компании и съоръженията за хидравлично фрактиране (шистиране) – разбиване на дълбоки земни пластове, за да се извлече от тях горивото. Филмът предизвика фурор, можете да го видите на gaslandmovie.com, a трейлърът му, включително и кадрите с горящата вода от чешмите, е публикуван в YouTube и VBox7.
    През януари 2010 г. Джош Фокс спечели Специалната награда на журито на кинофестивала Сънданс, а основателят на фестивала, Робърт Редфорд, стана един от известните борци срещу добива на шистов газ и хидравличното фрактиране. Филмът бе номиниран и за „Оскар“ като най-добър документален филм за 2011 г.
    Към днешна дата, от докладите на департамента по енергетика на САЩ, и в частност – от филма на Джош Фокс, българските управляващи могат да се информират, че при добива на шистов газ:
    1. Над 80 тона химикали се инжектират под повърхността на земята за фрактиране на всеки кладенец и отравят всичко, което срещнат по пътя си – водоносни пластове, животни, микроорганизми.
    2. Над 70% от фрактиращата течност, която не е биоразградима, остава под земята.
    Една вратичка в енергийния закон на САЩ от 2005 г. освобождава корпорациите от отговорност за екологичните поражения по Закона за чистата вода. Неслучайно тя се нарича „вратичката на Халибъртън“ – печално известната корпорация на Дик Чейни.
    3. Пробиването на пластовете освобождава в атмосферата азотен окис и летливи органични съединения, които образуват отровен смог.
    4. Във филма е цитиран доклад на правителството на САЩ, според който замърсяването на водата е неизбежно.
    5. В енергийно отношение шистовият газ е три пъти по-нискокалоричен от естествено добивания природен газ.
    6. Шистовият газ съдържа азот, сероводород и въглероден двуокис, неговият „въглероден отпечатък“, тоест вредните емисии са многократно по-големи, отколкото при конвенционалния добив.

    И въпреки това кабинетът е решил да продължава с концесиите. А разните сини и зелени природозащитници от типа на „За да остане природа в България“, „Зелени Балкани“ и прочее превземки, мълчат. Къде е българският Джош Фокс? Пак ли пачка му запуши устата?
    /край/

  22. ИП каза:

    п.п. Както сигурно сте се досетили, този обемист материал е на Волен Сидеров и екипа на в-к Атака. 🙂
    Фактология – аргументи – въпроси – политическа оценка – действие.
    Без шикалкавене, без тарикатлъци, без угоднически позиции.
    Това е ПП Атака!

  23. любопитен каза:

    Това, че материалът е на г-н Сидеров, за мен е по-скоро негатив, отколкото позитив (нищо лично!). За „Gasland“ много се изписа и изговори. Като цяло, мнението ми (лично мое!) за добива на шистов газ е повече „ЗА“, отколкото „против“. И да го напиша за 4-ти път, понеже Администраторът много работи и 3-те пъти вчера потънаха в небитието 😉 :
    Кой, на кого, кога и колко плаща за да дупчи страната ни – ние ще научим последни. „Патриотите-русофили“ (Според Калфин, който не обича Русия – той не обича България – SANCTA SIMPLICITAS!) вдигат врява с/у „Шеврон“, а какво биха казали за това??: http://www.vladislavnozharov.com/2011/09/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%83%D1%87%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B7%D0%B0-%D1%88%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B2-%D0%B3%D0%B0%D0%B7-%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%B5-%D0%B8%D0%B7%D0%B3%D1%80%D0%B0/
    Обърнете внимание на дълбочината на сондажите – същата както при шистовия газ, само че братушките още не са успeли да откраднат цялата технология 😀
    И с риск да се повторя, но ползвам предимно интернетза достъп до информация, ще копирам отговор от друг сайт по темата:
    „Павел Тинков:
    Искам да успокоя силно тревожещите се, от категорията на Веселина, баба Пена от Долно Нанагорнище и дядо Пульо от Мало Къртожабене. Бъдете спокойни, проучванията и добивът на шистов газ са много по-безопасни и ще причинят много по-малко щети на селското стопанство и в частност на земеделието от:
    – колективизацията;
    – методите на Мичурин;
    – методите на Лисенко;
    – квадратно-гнездовия способ;
    – ломските ямки;
    – ДЗС и АПК;
    – повсеместното прилагане на сярно-киселия метод за извличане на уранов сулфид, по време на социализма;
    – комплексния технологичен подход на добив от „Редки метали“, Смолян и мини Бухово, за нуждите на „мирния съветски атом“;
    – добива и обогатяването до меден и оловно-цинков концентрат от съответните находища в Средногорието и Средните Родопи, под мъдрото ръководство на БКП /чийто следовник се явява палячото Калфин/;
    – „голямата химия“, която ни натресе „Големият брат“, по линията на СИВ!
    Що се отнася до крещящо пропагандния филм на уж зелените червени американци – на подобна сугестия могат да се поддадат само безнадеждни наивници, с първосигнално мислене и абсолютна техническа неграмотност.
    /Само един елементарен пример – НЕ СЪЩЕСТВУВА НА ЗЕМЯТА ТЕХНОЛОГИЧЕН ПРОЦЕС, В КОЙТО ДА УЧАСТВАТ 596 ХИМИЧНИ СЪЕДИНЕНИЯ!“
    Поздрави и лек ден!

  24. любопитен каза:

    Е ми тва е – явно админът отново работи, въпреки ранния час, и за 4-ти път мнението ми не излиза – сори г-н ИП.

  25. любопитен каза:

    Е – НЕ :@

  26. любопитен каза:

    Моите извинения към Администратора – явно се е наспинкал 😀

  27. ИП каза:

    Г-н любопитен, не винете администратора. Той наистина ходи на работа другаде, а този сайт се поддържа на доброволни начала. Включително и г-жа Galap, която напълно безплатно и на доброволни начала информира гражданите, за което по-скоро трябва да сме благодарни и на двамата. Има някакъв проблем и праща моите и вашите препечатки в „спам“. Със сигурност администраторът ще оправи този проблем.
    *
    Простете, но това не го проумявам – Истината ли е по-важна или кой я казва, за да бъде предварително натоварена с негативизъм?
    Общите приказки и клишета на г-н Тинков не ме интересуват. Още по-малко тези на др.Калфин. Няма значение кой се кани да трови земята българска с добив или проучване на шистов газ, дали американци, руснаци или патагонци – реакцията ще бъде една и съща.
    Да, много производства от миналото тровеха земята и хората. Е, какво – да продължаваме ли?
    Не мога да разбера също, защо един възникнал проблем веднага се политизира по такъв начин? Защото се намери най-после една партия, която да реагира преди гражданския сектор срещу този проблем?
    Добре де, хайде да разсъждаваме – гражданите протестират срещу даден проблем. Какво следва и се очаква. Не е ли това, с този протест да „събудят“ политиците за да вземат законовите мерки срещу този проблем? А тези искания на гражданите не са ли политически искания, след като само с политическия инструментариум могат да се решат? В цял свят гражданските структури и движения се занимават с лобизъм, имат многобройни представители, които работят с отделни политици или партиите им за спечелването им за тяхната кауза. Икономически лобита, екологични лобита, спортни, земеделски и всякакви. Това е първата и основна стъпка и дейност на тези НПО. Чак след това започват протестите и уличният натиск.
    Как беше с протестите около АСТА и Шистовия газ? Хората действаха и протестираха на улицата, а ПП Атака паралелно с тях /и дори преди тях/ действаше и протестираше в парламента. Факт! Това, което се искаше от политиците от гражданския сектор, ПП Атака дори преди тях го искаше от управляващите и управляващото мнозинство в НС. Най-интересното – и двете структури на обществото действаха самостоятелно, необвързано, но в общ интерес. Може би затова се постигна един добър резултат и някой се съобрази с исканията им. Е, отново бяха приети хлъзгави и с „вратички“ политически решения, за да може и АСТА и Шистовия газ да се завърнат на „бял кон“. Но, резултатът е добър – поне засега нещата са замразени.
    Последен въпрос, г-н любопитен – не беше ли точно ПП Атака, която скочи срещу руския проект „Бургас-Александруполис“. Не беше ли точно ПП Атака, която организира референдум в Бургас срещу този руски проект? Защо няма коментари по тази тема и как Атака била проруска партия? Защо не се коментира тов.Костов, който се изживява като голям противник на Русия, а и подари Нефтохим Бургас за жълти стотинки?
    Приключвам – ако разсъждавате от гледна точка на национализма и националните интереси на България, много лесно и логически обосновано ще ви станат разбираеми позициите и действията на ПП Атака. За всеки, който иска! Който не иска – негово си право. Пък дано някога разбере защо днес в България нямаме вече нищо „национално“. Ни банки, ни природни ресурси, ни икономика, ни селско стопанство, ни енергетика, ни армия, ни национална доктрина и пр. Дори „националните“ мутри си взеха заграбеното и се изнесоха по екзотични острови.
    Поздрави и лек ден!

  28. любопитен каза:

    Не знам къде в моите коментари видяхте политизиране? Ако някой го прави, то това сте Вие с последния си коментар.
    Като стана въпрос за протестите с/у шистовия газ, казвайки ЕДНО, нека кажем и ДВЕ. Защо никой не протестира с/у вече започналите дейности от посочения от мен линк?? Може би защото въпросните протести се финансираха от Москва? Няма да коментирам малоумното решение (слава Богу, вече отмено) за забрана за ПРОУЧВАНЕ!!! за наличието на шистов газ. Това го няма НИКЪДЕ по света!
    Не познавам въпросния господин Тинков, но съм готов да прочета изказване, опровергаващо неговото – съответно добре аргументирано, а не „общи приказки и клишета“.
    Лек ден!

  29. ИП каза:

    Сега пък вие…. като „гузен негонен бяга“ 🙂
    Нямам предвид вас, а тази наложена и порочна практика с „политизирането“ в общественото пространство. Ние с вас само си кореспондираме и споделяме лични мнения.
    Мнение на г-н Тинков видях в предишния ви постинг. На кое да му се опонира? На „колективизацията, методите на Мичурин, методите на Лисенко, квадратно-гнездовия способ, ломските ямки? На кое конкретно и на какво. В обемистия материал, който ви дадох по-горе на части са само факти, факти, факти…. и заключения, базирани на тези факти. Някой да опровергае тези факти, пък тогава ще преминем към Лисенко и Мичурин.
    Пълна лъжа е, че някой от Москва бил финансирал протестите. Една удобна лъжа от новите кочияши на америка. Същата дивотия е и с АЕЦ Белене. Ще строим, няма да строим, че е руска, пак ще я строим, ама ако я строи американска фирма…. Да усещате, че тези ни вземат за канарче, г-н любопитен? АЕЦ Козлудуй и тя стана „перфектна“ веднага след пристигането на Уестингхаус. Преди това беше много лоша, щото била руска.
    Не съм съгласен, че няма забрана за проучване за шистов газ в други държави. Има такива забрани и по тази причина от ЕС полегнаха на Шеврон и подобните и като само преди няколко седмици „разрешиха“ такова проучване.
    За какво тогава ще се прави проучване, ако няма да се добива такъв вид газ, при който последиците от подобен добив виждаме в цял свят? Не е ли точно това МАЛОУМИЕ? Или някой е решил нас да прави на малоумни?
    п.п. Моля, не приемайте написаното от мен в личен план. Ако имам нещо да ви казвам лично – правя го с директно обръщение към вас. Иначе, до никъде няма да стигнем…. и ще започне едно словесно замеряне плюс сакралното „а вие защо биете негрите“
    Лек ден!

  30. ИП каза:

    Имам няколко въпроса, на които странно защо никой не иска да отговори /не на мен, а по принцип/
    1. Защо за Германия, Австрия, Франция, Италия и т.н. е ДОБРЕ да получават руски газ, а за България това е МНОГО ЛОШО?
    2. Защо за Турция е ДОБРЕ да строи 4 руски реактора, а за България това е МНОГО ЛОШО?
    3. Защо за Франция и САЩ е ДОБРЕ да развиват ядрената си енергетика, а за България това е МНОГО ЛОШО?
    4. Защо за европейските държави и много други държави в света е ДОБРЕ да търгуват на руския пазар, а за България това е МНОГО ЛОШО?
    5. Защо за другите държави е ДОБРЕ да имат развита дипломация и отношения с Русия, а за България това е МНОГО ЛОШО като дори зам. министър председателят Дянков се кани да ги „напляска“?
    6…….
    А някой да знае защо ни наричат „идиотите на Балканите“?

  31. любопитен каза:

    Едва ли аз ще мога да отговоря на въпросите Ви 🙂
    Моето мнение е, че няма значение дали газът е руски, американски или патагонски – важното е да е евтин, а защо не е – не знам. Не съм чел/чул да има друга страна, в която ПРОУЧВАНЕТО за наличие на шистов газ да е ЗАБРАНЕНО – дори напротив. Не виждам нищо лошо в това, да дойде някой и да ни каже – да, имате или не, нямате. Пък тогава вече да се вземе решение дали да се добива или да продължава да се купува от вън.
    За последеиците от подобен добив по целия свят бих бил задължен, ако ми посочите да прочета нещо по-различно от „Gasland“ и любителите му. Защото намирам също толкова аргументирани „за“.

  32. ИП каза:

    Що е скъп руският газ ли? Ще трябва да попитаме моят състудент и приятел Евгени Бакърджиев. 🙂 Да обясни как и защо се осра преди десетина години в Москва, а на всичко отгоре му направиха посрещане на аерогарата като на коронована особа 🙂
    Шистов газ има почти навсякъде, въпрос е на обем, дебит и близка газопреносна мрежа.
    Моето мнение и това на ПП Атака е ясно и категорично – тотална забрана. Защо и как – аргументирали сме се. Честно казано – друга ясна и категорична позиция, базираща се на факти и аргументи не съм срещал. Обикновено се ползват някакви косвени доводи, мнения и политически клишета. Конкретно – НИЩО!
    Разбира се – всеки има право на мнение. А когато има тежка разделителна линия – прави се референдум.
    Виждате ли колко е просто? Като в Швейцария.
    Хем е много по-добре да сме „Швейцария на Балканите“, отколкото „Идиотите на Балканите“ 🙂

  33. любопитен каза:

    За съжаление не съм чел аргументите на ПП Атака против добива на шистов газ. Но ако Румъния и Полша могат, защо ние да не можем?! Мисля, че предложението да се изпрати комисия в посочените държави за да се проучат последствията от такъв добив и да се анкетира местното население е добро. И ако се окаже след проучването, че имаме добри залежи, че в другите страни, извършващи такъв добив, той не оказва пагубно влияние в/у околната среда и хората – да добиваме. Ако все пак има достатъчно „против“ – нека се проведе и референдум.

  34. alexn каза:

    Това с референдумите нещо политиците се дърпат… Референдума си е пряка демокрация… И какво от това че народът не разбирал подробностите… решенията се вземат за народа и от народа…

  35. ИП каза:

    Г-н Любопитен, ако не ме лъже паметта, в Полша първо се съгласиха, а после – забраниха. Румънците и те са като нас – опитни зайчета. Не са база за сравнение. Аргументите на Атака са в онзи материал по-горе, който пуснах на части. Внесохме и законопроект за обявяване на мораториум за проучване и добив на шистов газ.
    Естествено, че няма как да знаете и да сте информирани, г-н любопитен. Не е ваш пропуск.
    Атака е забранена за българските медии.
    Аз и Атака Троян сме ЗАБРАНЕНЕНИ за троянските медии. ФАКТ!!!

  36. любопитен каза:

    А каква е позицията на Атака за изграждсането на LNG терминали?

  37. ИП каза:

    Каква мислите е при тази цена на газта? 🙂
    Плюс това да „изтървем питомото /евтината ел.енергия/ и да гоним дивото“?

  38. любопитен каза:

    Намерих едно изказване във връзка със замърсяването на питейната вода при добива на шистов газ. Сега ще го копирам
    „Към Радостин,
    Виж какво момченце, хубаво и патетично пишеш също като 33 годишен млад и нахъсан специалист! Има ги вече и такива, Борисов успя да ги “издири”! Пък няма как да са били в ДС. Ама би ли ми казал откъде разбра, че шистовия газ у нас, за който още не се знае дали го има или го няма и ако го има къде се намира, е точно под най големите апаси на България от питейна вода? Слушай сега да ти кажа, като един стар специалист (нямащ и никога не имал нищо общо с ДС), че аз шистовия газ къде се намира не знам, но знзм много добре къде се намират най-големите запаси от питейна вода. НЕ ГИ ТЪРСИ В ДОБРУДЖА И ЛУДОГОРИЕТО! Аз на времето съм работил 12 години, като ръководител на група в отдел “Водоснабдяване 1″ ( на Североизточна България) в КНИПИБКС Водоканалпроект – София. И да ти кажа цяла Североизточна България е много бедна на питейна вода и се изградиха големи водоснабдителни системи от кладенци тип “Раней” по брега на Дунав. Тези кладенци не са на голяма дълбочина, около 20 метра само и се пилнят с вода от реката, която се просмуква (и така първоначално пречиства) през пясъка. Имат много голям дебит и така дават вода за водоснабдяване на цяла Североизточна България, всички големи градове и села. По нататък водата се транспортира през много големи помпени станции, третира се в множество пречиствателни станции за питейна вода и отива в големи резервоари (на Разград например е 10 хил. куб метра) на големите градове и по-малки за селата. Къде тук го видя отравянето от технологиите за добив на шистов газ? Ако вече не си им се вързал на фалшивите теории на петоколонните “природозащитници” или ти сам не си станал един от тях, ревизирай становището си! Отвори си очите и не се оставяй да те водят за носа! Големите водни запаси у нас са в планините, които дават начало на най-големите ни реки. Следват каскади от язовири, водоеми и пречиствателни станции, но много малка е вероятността всичко това да пострада по някакъв начин от шистовия газ. Поздрави!

    Posted by GB | март 20, 2012, 10:13 „

  39. любопитен каза:

    Ето и още нещо интересно, доказващо, че енергията от АЕц все още е по-евтна от ВЕИ, но няма да е за дълго:
    ROSSEN IORDANOV

    Възможно е да съм наивник но смятам че именно затова че точно през последните 2-3 години ВИ започват наистина да стават фактор в енергетиката на някои страни смятам за наивно да се мисли по старому когато на тях се гледаше с пренебрежение.
    Затова написах моя коментар който не е публикация както се изразиха някои а разсъжения на човек който е малко далеч от енергетиката но се позовава на сериозни източници.
    Също затова моля, всички които обявиха разсъжденията ми за наивни да се обърнат официално към следните организации като отправят коментарите си към тях и ОБЯВЯТ ТЯХ ЗА НАИВНИЦИ:

    За САЩ – EIA – US Energy Information Administration

    http://www.eia.gov/totalenergy/data/monthly/pdf/mer.pdf

    Това е последният отчет от февруари за състоянието на енергетиката на САЩ през ноември, стр. 4, 5, 6 – графиките , но това се случва вече неведнъж през миналата година.
    Добре, това са месечни класации, но пък става въпрос за страната с най-силна ядрена енергетика в света със 104 ядрени реактора и повече от 800TWh производство на ядрена енергия само.
    Годишният отчет на EIA излиза традиционно през април а на тази страница може да се види предварителното му издание:
    http://www.eia.gov/forecasts/aeo/er/pdf/0383er(2012).pdf

    На стр. 12 може ясно да се види че ВИ мерят сили с ядрената енергия на САЩ напълно равностойно – по производство и по консумация.

    За Германия – BDEW – Bundesverband der Energie- und Wasserwirtschaft (Германската асоциация за енергия и водни индустрии)

    Тук резултатите са най-атрактивни и става въпрос не за месечна а за целогодишна класация на видовете енергии в Германия където ВИ са се покачили чак на 2-то място след лигнитните въглища.

    http://www.bdew.de/internet.nsf/id/EN_?open&ccm=900010020010

    Тук една “наивна” информационна агенция като Bloomberg “наивно” ги цитира.
    http://www.businessweek.com/news/2011-12-16/germany-s-renewable-output-beats-nuclear-hard-coal-in-power-mix.html

    Трябва да се каже и че даже и след спирането на 8 GW ядрени енергийни мощности през 2011 “възобновяемата” Германия продължава да е нетен износител на енергия за “ядрената” Франция !!!!

    За Италия – GSE – Gestore dei servizi energetici – оператор на италианската енергийна мрежа.
    Тук няма ядрена енергия от 26 години, въпреки че Италия е трета в света през 60-те години по производство на ядрена енергия, решават да се откажат след Чернобил, на италианската индустрия и е трудно но все пак не е изпаднала от G8 – все там е, а в Европа е втора след Германия.
    http://www.gse.it/it/Dati%20e%20Bilanci/GSE_Documenti/osservatorio%20statistico/Dati%20Statistici%20a%20fonti%20rinnovabili%20in%20Italia%206-03-2012.pdf

    Тук “наивниците” от Bloomberg пак споменават тези две държави като ги определят като “ Countries Meeting Golden Goal”. Като преместите цветната точка към следващите години ще видите и кои страни ще ги последват.

    http://go.bloomberg.com/multimedia/solar-silicon-price-drop-brings-renewable-power-closer/

    Не знам дали е наивно да припомням че става въпрос само за страни от G8.
    Ще кажа още и че обърналите гръб на ядрената енергия Германия и Италия взети заедно произвеждат толкова електроенергия колкото “ядрения колос” Русия (4-то място в света) ако не и повече.

    И накрая да се прехвърлим на “пазара” на Русия където с изключение на хидроенергията други ВИ няма. Там 2011 е станала от съществена важност за Русия. Защо ли? Ами оказва се че по цени на електроенергията са изпреварили Америка (вече и по този показател!!!). Става въпрос за страната с най-големи енергийни ресурси в света!!!
    http://www.e-m.ru/er/2012-01/30456/

    А това е техният Държавен вестник който сочи 1,5 – 4,5 пъти по-скъп руски ток от този в Европа и САЩ. Навярно става въпрос за преизчислени цени при паритет на покупателна способност и със сигурност данните са занижени защото материалите са на Единна Русия.
    http://www.rg.ru/2011/04/20/er.html

    извинявам се че трябваше за прибягна до толкова много линкове но бях принуден. Съжалявам но всичко това сочи че наивници са били тези които са възродили тази перверзна идея за втора АЕЦ в България и наивно са предполагали че статуквото на пазара на енергетиката ще се запази и ще чака тях да си я построят и да направят големия удар.
    Ясно ми е че и тези данни няма да помогнат на убедените ненаивници, но съм сигурен че на много от участниците в блога ще им е интересно всичко това.

  40. ИП каза:

    Този юнак дали е чувал за капилярни води, за подземни водни нива, за подземни крайречни тераси и кой ги пълни?
    Дали е чувал какво става с почвата над полетата където се инжектират химикалите при този добив на газ.
    Този умник наясно ли е колко вода ще се вкара във взривените подземни пластове за изтикване на газта и какво става после с тази отровена вода.
    Дали е чувал, че при един друг вид подпочвено замърсяване, в Бавария преди години констатираха отровена вода на стотици километри от източника на замърсяване?
    Моля, дайте да говорим сериозно.

  41. любопитен каза:

    Незнам дали е чувал 😉 Просто ми звучи достатъчно убедително (и не само той) за да не приемам за чиста монета доводите на противниците на такъв добив. За подземни водни нива и крайречни тераси не съм чувал, но за капилярни такива – да. И се съмнявам да достигат на дълбочина 3-4-5 000 метра, на каквато се извършва въпросният добив.
    …и отново от нета:
    „Технологии от типа “хидро-фракинг” доколкото знам са все още обект на патентно право и ноу-хау с ограничено приложение.
    По принцип извличането чрез инжектиране на разтвори не е от най-безобидните методи, но факт е, че продължава да се прилага широкомащабно, както при проучвания, така и при промишлен добив. Що се отнася до предизвиканите “хидравлични фрактури” , на мнение съм, че те в никакъв случай не биха предизвикали по-сериозни катаклизми от ежесменните взривни работи, които са неизбежен технологичен детайл при всеки рудодобив. Да не говорим за т.н. “камерно изземване”, при което в земните недра се отварят каверни с размерите на малко село, пренасочващи понякога незнайно къде цели подземни реки и предизвикващи размествания, поглъщащи цели хълмове /справка ГОРУБСО-Мадан/.
    Не по-малко опасен е /както знаете/ и добива на петрол от плаващи платформи-сонди, респ. – сондажите в морския шелф.
    Питам се обаче, защо гореизброените широкоприлагани технологии не предизвикаха до сега вашата паника? Какво предизвика тази истерия срещу проучванията дали разполага страната ни с находища на шистови петропродукти?
    Каквото и да си говорим,всички вие “ревете за нероден Петко”. Защо?
    Според мен човечеството след не повече от десетилетие ще овладее добива на шистови петропродукти /при приемлива степен на риска и на конкурентна цена/, тъй като тривиалните природни ресурси са ограничени/и на изчерпване/, при това географски твърде локализирани и като така, пораждащи сериозни геополитически зависимости /напрежения и конфликти/.
    Въпросът ми “защо?” естествено е риторичен. Всички нови енергийни източници ще предизвикват бесен отпор от страна на страните /политиците, финансовите магнати и мафията/, монополизирали добива и продажбата на петрол и петропродукти.
    Така за страна като посткомунистическа Русия, със задълбочаваща се екстензивна икономика,крепяща се изцяло върху износа на природни богатства, подобна диверсификация е сравнима със смъртна опасност. Защото за момента само износът на газ и нефт са, които и дават възможност да влияе върху Обединена Европа и особено върху бившите си сателити, претендирайки /все още/ ако не за глобален, то поне за регионален диктат.
    Положението с Франция, принципно не е много по-различно. Но вече рискувам да отегча останалите участници в блога, поради което ви препоръчвам да прочетете например Збигнев Бжежински /защо пък не и Анна Политковская/.“

  42. ИП каза:

    Не мога да разбера вашата логика , г-н любопитен
    Нещо повече – не разбрах вашето лично мнение и позиция.
    Преди 17-18 години в Троян поканихме един автор с една изложба за „мъртвите полета“ на България от хвостохранилищата, добива на суровини по „особени“ способи и много други подобни. Вие успяхте ли да я видите? Тази изложба после обиколи света.
    Екологията ме вълнува от много години, дори ако не първата, то втората екологична бригада в България направих с ученици /вместо лятна бригада/ в средата на 80-те.
    Извинявайте, но ние сме с две сигнални системи и предпочитаме „да ревем“, както вие ни обвинявате, ПРЕДИ, а не СЛЕД като се случи непоправимото. А кое е непоправимото – по-горе ви дадох конкретни примери в онзи дълъг материал. Базираме се на факти и конкретни примери, а не какво щяло да стане със световната икономика и енергийните ресурси.
    Няма да споря с вас кой поддържа тезата за „изчерпването“ за да поддържа високи цени и да прокарва подобни безумия.
    Унищожаването на природата на планетата земя не може с нищо да се оправдава. Цената естествено ще я плащат бъдещите поколения.
    Разполагайте каквото си искате на българската земя, тровете я, съсипвайте я, после като ликвидирате златна Добруджа и плодородните български земи – вкарайте ГМО храните /отровите/ и докарайте третата световна война в собствените си чинии на масата, както казваше покойната проф.Дуриданова.
    Дадох ви пример за цената на атомната енергия, десетки пъти по-евтина, по-продуктивна и с най-малки екологични последици /не казвам че няма изобщо/ от тези ваши „нови енергийни източници“ – вие сте против нея, а обвинявате другите, че не желаят шистовия газ, с доказаните тежки екологични последици.
    Да, увеличаване процента на енергията от ВЕИ също е добра алтернатива, но продажниците, далавераджиите и комисионерите от българските правителства веднага ни натресоха да плащаме най-високите дотации в света за енергията от такъв вид енергийни източници. /дадох справка по-горе/.
    Всъщност – излишно е да спорим. Атака и аз в случая защитаваме българския национален интерес и изобщо не ме интересуват в случая Бжежински, Политковская, Монсанто, Шеврон, световните корпорации.
    Не случайно ви зададох няколко въпроса по-горе – защо за много неща за другите държави е ДОБРЕ, а за България е все ЛОШО. Не сте първият, който не може да даде отговор.
    Виждам много ви тревожи състоянието на „посткомунистическа Русия“. А посткомунистическо-мутренска България? А национализациите и печатането на пари в САЩ?
    Както и да е. Няма никакъв начин да постигнем съгласие. Разсъжденията са ни от две диаметрално противоположни позиции. Моята и на Атака е – националният интерес на България.
    Лек ден!

  43. любопитен каза:

    Моето лично мнение и позиция са в процес на изграждане. За целта ползвам интернет за набиране на информация „за“ и „против“. Все още не съм взел страна – просто на Вашите доводи предоставям други такива, звучащи не по- зле от Вашите и също така добре аргументирани (според мен).
    Никого никъде не съм обвинявал! (моля посочете ми) – цитирам изказвания от ралични блогове в интернет. Вече ако Вие сам се чувствате гузен, без да сте гонен – Ваша работа 😉
    Аз все още не успях да намеря категорични и убедителни доказатества за тежките екологични последици.
    Лично мен Русия не ме интересува, нито преди, нито сега! И точно Вие по принципа на „защо биете негрите“ намесвате „национализациите и печатането на пари в САЩ“ 😀
    Не държа да постигам съгласие с Вас. Просто исках още едно мнение – Благодаря, получих го! Но остана един страннно усещане, че националните интереси, които Вие и ПП Атака търсите, са пряко свързани с интересите на една друга страна :/
    Лек ден!

  44. ИП каза:

    Отговарям на постингите ви, защото дори цитатите които представяте са форма на опониране от ваша страна и може би някакво убеждение. Цитати в подкрепа на моята позиция не дадохте нито един /при положение че търсите Истината/, а с такива е залято интернет пространството:
    Не ми е ясно – вие НЯМАТЕ позиция, твърдите, че търсите СОБСТВЕНАТА си позиция и Истина, а в същото време дирите сметка и обвинявате мен/Атака за нашата ясна и категорична позиция? Поискахте я в началото – дадох ви я в изобилно количество.
    С последното изречение на последния ви постинг, буквално се оляхте. Отделно незаслужената и безпочвена обида.
    Моля, Изградете си собствена позиция, изложете я и тогава да спорим от едно ниво и равнопоставеност на хора с ясни позиции.
    Ние имаме ясна и ясно изразена позиция, убеденост и мнение – как да водя диалог с вас, който заявявате, че нямате такава, че търсите нещо си да ви убеждавало, а на всичко отгоре критикувате нашата позиция и ни правите оценки. Какво, да тръгна да споря с хилядите участници в интернет пространството, които ми цитирате? Не, Мерси!

  45. любопитен каза:

    Цитати в подкрепа на Вашата позиция нямаше нужда да давам – Вие си я отстоявахте добре. Просто в защита на другата позиция също намерих достатъчно добри аргументи, което все още ми пречи да застана твърдо зад една от двете.
    Къде съм Ви „дирил сметка“?
    В какво съм Ви „обвинил“ (персонално)??
    По какъв начин Ви обидих???
    А за „странното усещане“ – става все по осезаемо!
    Смятам дискусията ни за приключена!
    Бъдете здрав!

  46. ИП каза:

    Ето какво сте написали:
    „Но остана един страннно усещане, че националните интереси, които Вие и ПП Атака търсите, са пряко свързани с интересите на една друга страна“
    Ето по какъв начин ме обидихте!!! „Осезаеми усещания“ без основания, без доказателства, без факти и конкретика! Е, имате ваше право на мнение, но това за мен е обида. Нещо повече – как така НЯМАТЕ собствена позиция по въпросът, а имате „усещането“, че Атака защитавала „интересите на друга страна“ с нейната позиция. Ами когато един ден изградите собствената си позиция и тя случайно съвпадне с тази на Атака? И вие ли тогава ще сте защитник на нечии „чужди интереси“?
    И то при положение, че дни наред водим дискусия и че ясно ви обясних и доказвах, че се водим само от националните си интереси. И пример ви дадох кога, как и защо скочихме срещу руския проект Бургас-Александруполис? Къде беше тогава вашето „странно усещане“?????? Всички си мълчаха и тогава и изчакваха какво ще се случи. Трябва ли и аз като вас сега, да обвинявам вас или други, че сте защитавали руските интереси с мълчанието и бездействието си… и заради липсата на позиция? А „големият“ русофоб Иван Костов чии интереси защитаваше, когато подари българският Нефтохим на руснаците?
    Имам не усещането, а убеждението, че за всичко все Атака ви е виновна. Ако не ни набеждават, че сме „руски подлоги“, то ни набеждават, че сме „фашисти“. Ако не „фашисти“, то пък „руски подлоги“. Няма угодия!
    Дори днес, когато набедената за „фашистка“ Атака единствена защитава един антифашистки паметник в Троян и честта и достойнството на загинали тук и в Европа хора като част от общата европейска антифашистка съпротива – пак Атака виновна и била такава или онакава.
    Какво ще правите един ден без Атака не ми е ясно. Кой ли тогава ще ви назначат за виновен?
    Относно дискусията – както желаете. Тук съм да отговарям на въпроси, а не да бъда обвиняем. За разлика от другите партии, ние стоим на открито и казваме и изразяваме ясно и категорично мненията и позициите си.
    Това, че не ви харесват – не е наш проблем.
    Това, че другите партии и лидерите им са се изпокрили в миши дупки и вие нямате възможност и един въпрос да им зададете, какво останало да дискутирате и водите някакъв диалог – това отново не е наш проблем.
    Но, когато си въобразите, че сме някаква „боксова круша“ или обект за словесни упражнения по обвинения /въпреки нашата откритост и желание да водим открит диалог/ – това вече става проблем за нас.
    Моля, изчакайте все някога да излязат от мишите си дупки представителите на другите партии и с тях дискутирайте. Дано дочакате някога този светъл ден. Аз не вярвам, че това ще се случи някога. Нееднократно съм ги канил на публичен диспут – бягат мишоците, та се късат.
    Лек ден!

  47. любопитен каза:

    @ ИП,
    🙂 :*

Leave a Reply to alexnCancel reply

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.